Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

11 rzeczy, które musisz zrobić, by twoja kampania facebookowa generowała zyski

11 rzeczy, które musisz zrobić, by twoja kampania facebookowa generowała zyski

Masz firmę i próbowałeś/próbowałaś reklamować się na Facebooku bez odpowiedniej wiedzy? Współczuję... Zazwyczaj kończy się to przepalonym budżetem i opinią w stylu "reklama facebook jest nieskuteczna". Widzisz jednak, że twoja konkurencja mimo wszystko się reklamuje, więc coś chyba nie tak? Poznaj 11 rzeczy, które musisz zrobić, aby twoja kampania generowała zyski zamiast strat.

author box img

Szymon Przybylski

Zaktualizowano: 16 kwietnia 2021 16.04.2021 Czas lektury: 10min

Z poradnika dowiesz się

Ponad 31975 Specjalistów IT blisko Ciebie

1. Twój sukces zależy od tego, jak dobra jest twoja oferta

Skuteczność kampanii reklamowej w dużej mierze zależy od tego, czy twoja oferta wywoła chęć zakupu u danej grupy odbiorców. Ludzie nie szukają "czegokolwiek, skądkolwiek", lecz produktów/usług, które mają wartość i rozwiązują dany problem. Jeśli potrafisz tworzyć oferty, które przedstawiają twój produkt jako rozwiązanie problemu, jesteś o jeden krok przed konkurencją. Przy tworzeniu reklam na początku nie skupiaj się na tym, jak będą wyglądać, ale pomyśl, jakie problemy rozwiązuje twój produkt/ usługa. Wyodrębnij grupę odbiorców, która ma dokładnie "ten problem" i pokaż odbiorcy w reklamie, jak go rozwiązać za pomocą twojego produktu/ usługi.

OK, ale co jeśli jednak nie potrafię stworzyć "oferty nie do odrzucenia"?

2. Musisz dosłownie wejść w buty swojego klienta

Zrobiliśmy eksperyment – zadaliśmy 100 losowym właścicielom JDG pytanie:

"Kto najczęściej kupuje/ korzysta z usług Twojej firmy? Scharakteryzuj idealnego klienta".

Większość przedsiębiorców nie potrafiła niestety odpowiedzieć jednoznacznie. Tylko kilka osób znało swoją grupę odbiorców rozumiało, dlaczego ludzie wybierają ich firmy, a nie konkurencję. To bardzo ważna informacja – dopóki nie określisz grupy odbiorców i profilu idealnego klienta, nie ma sensu brać się za kampanię, ponieważ bez tej wiedzy nie uda ci się stworzyć dobrej oferty i dobrego materiału reklamowego.

Sprawdzona formuła, która gwarantuje ci sukces.

3. Podstawowa matematyka – sprawdź, czy twoja kampania będzie opłacalna

Metoda na obliczenie tego, czy twoja kampania CPC będzie opłacalna, czy nie, jest tak banalnie prosta, że każdy po ukończeniu szkoły podstawowej jest w stanie to zrobić samodzielnie.

Przykład:

Wydajesz 1500 zł na generowanie ruchu na stronie, udało się pozyskać 10 000 kliknięć (osób odwiedzających), z czego 25 osób kupiło produkty/usługi o wartości łącznej 15 000 zł.

Obliczamy koszt kliknięcia: CPC = 1500 zł / 10 000 kliknięć

CPC = 0,15 zł

Obliczamy zarobki z kliknięcia: EPC = 15 000 zł / 10 000 kliknięć

EPC = 1,50 zł

Obliczamy opłacalność kampanii:

EPC (zarobki z kliknięcia) - CPC (koszt kliknięcia) = PROFIT

1,50 zł - 0,15 zł = 1,35 zł

Wniosek w tym przypadku jest prosty. Każde kliknięcie generuje dla ciebie 1,35 zł, więc możesz samodzielnie podjąć decyzję, ile dodatkowego przychodu w twojej firmie chcesz wygenerować dzięki kampanii reklamowej.

Jeśli CPC przewyższa EPC, oznacza to, że trzeba popracować nad konwersją, czyli wprowadzić zmiany w którymś z tych 3 elementów:

  1. Strona docelowa, na którą są kierowani użytkownicy.
  2. Oferta, którą przedstawiasz.
  3. Grupa odbiorców, do której kierujesz kampanię.

Po wprowadzeniu zmian ponownie testujesz kampanię tak długo, aż nie uzyskasz opłacalnego wyniku – jeśli nie chcesz robić tych rzeczy samodzielnie, koniecznie umów się na bezpłatną konsultację z naszym ekspertem ds. kampanii.

  • Przeanalizujemy na niej twoje dotychczasowe działanie reklamowe.
  • Stworzymy dla ciebie strategię pozyskiwania nowych klientów zupełnie za darmo.

Konsultacja jest w 100% bezpłatna i niezobowiązująca.

Zanim zrobisz cokolwiek innego – stwórz lejek.

4. Stwórz lejek sprzedażowy, aby osiągnąć swoje cele

Istnieje wiele rodzajów lejków sprzedażowych i dobra wiadomość jest taka, że większość z nich działa, jednak bez przeprowadzenia testu i dobrania odpowiedniej strategii nie jesteś w stanie określić, czy przedsięwzięcie będzie dla ciebie opłacalne.

Przykładowy lejek – fotowoltaika:

Użytkownik po kliknięciu w reklamę zostaje przeniesiony na stronę, gdzie w zamian za swoje dane kontaktowe otrzymuje np. e-book pt. 5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim podejmiesz decyzję o instalacji fotowoltaiki

Jeżeli ktoś pobiera e-book o takim tytule, to czy istnieje prawdopodobieństwo, że planuje lub przynajmniej zastanawia się nad założeniem fotowoltaiki?

Oczywiście, że tak!

Jego adres mailowy wędruje do autorespondera, który wysyła serię 3 maili w ciągu 7 dni. E-maile budują relacje, edukują i ostatecznie wzywają do działania. Wezwaniem do działania jest tutaj zaproszenie na bezpłatną konsultację z doradcą energetycznym na temat możliwości pozyskania dofinansowania na fotowoltaikę. Po konsultacji handlowiec umawia spotkanie na oględziny dachu, przygotowuje ofertę i sprzedaje.

Dostaliśmy zapytanie od klienta: "Ile trzeba zainwestować w kampanię, żeby wygenerować 50 takich konsultacji w miesiącu?".

Wracamy więc, do naszej ukochanej matematyki:

Zakładamy, że w najgorszym przypadku:

  • 10% osób, które odwiedza stronę, pobierze e-book.
  • 2% z osób, które pobrały e-book, umawia się na bezpłatną konsultację odnośnie do dofinansowania.

Na podstawie tych danych łatwo obliczyć, że potrzebujemy 25 000 odbiorców.

Zakładając, że koszt kliknięcia wynosi 0,15 zł, liczymy:

25 000 użytkowników × 0,15 zł = 3750 zł

To budżet, który trzeba zainwestować w kampanię, aby umówić 50 konsultacji z potencjalnym klientem.

OK! A co jeśli liczby nie wyglądają tak ładnie w rzeczywistości, jak tutaj?

5. Nie od razu Kraków zbudowali – pracuj nad konwersją

Nie możesz liczyć na to, że projektując lejek na własną rękę, uda ci się osiągnąć od razu zamierzone efekty. Lejki potrafią być nieopłacalne nawet przez 2 pierwsze miesiące. Aby tego uniknąć, należy testować kreacje reklamowe, wygląd landing page, analizować zachowanie użytkowników na stronie, optymalizować kampanię i zwiększać współczynnik konwersji. Testy przeprowadzaj na małych budżetach. Dopóki liczby nie wyglądają jak należy, nie inwestuj dużych kwot!

Jak zwiększyć sprzedaż, inwestując tyle samo lub mniej w marketing?

6. Tekst plus wartość plus wezwania do działania – słowa przekuwaj w sprzedaż

Jeżeli bardzo zależy ci na zwiększeniu sprzedaży w twojej firmie, pracuj nad copywritingiem. Teksty, słowa, które umieszczane są np. na stronie WWW, w ofercie, materiale reklamowym czy nawet podczas samego procesu sprzedaży, mają wpływ przede wszystkim na:

  • wizerunek twojej firmy,
  • poziom konwersji na stronie,
  • klikalność reklam,
  • zaangażowanie odbiorców.

Różnica pomiędzy pisaniem tekstu osobiście a zleceniem go specjaliście takiemu jak copywriter sprzedażowy jest ogromna!

Przykład:

Pewna firma zainwestowała w kampanię reklamową, aby zwiększyć ruch na stronie i przekuć odwiedzających ją ludzi w swoich klientów. Był to klasyczny landing page, na którym zostało umieszczone wideo z przedstawieniem produktu. Teksty do wideo, projekt graficzny oraz teksty na stronę zostały stworzone przez pracowników firmy, którzy nie zajmują się na co dzień tego typu rzeczami.

Efekt działań:

Średnia wartość konwersji wynosiła 1.67%, czyli na każde 100 000 wyświetleń strony tylko 1670 osób zostawiało dane kontaktowe w formularzu…

Czy jest to zadowalający wynik? Odpowiedź nie będzie jednoznaczna – zależy ile klient zainwestował w pozyskanie tego ruchu i ile zarabia na jednym kliencie.

Tak czy inaczej, zwrócił się do nas o pomoc.

Nasz zespół przeanalizował:

  • grupę odbiorców, której jest wyświetlana kampania,
  • materiały reklamowe, które były wyświetlane odbiorcom,
  • stronę docelową oraz umieszczone na niej wideo,
  • kolorystykę,
  • rozmieszczenie elementów,
  • ilość wezwań do działania.

Przygotowaliśmy kompleksową strategię na zwiększenie konwersji na stronie klienta, następnie poprosiliśmy o połowę budżetu marketingowego i zielone światło na następujące działania:

  • stworzenie profilu idealnego klienta i optymalizację grup odbiorców,
  • stworzenie nowych materiałów reklamowych,
  • napisanie nowego tekstu do wideo na stronie,
  • stworzenie odpowiednich treści sprzedażowych,
  • utworzenie nowej strony docelowej kampanii,
  • konfigurację kampanii na nowo.

Klient ostatecznie się zgodził, jednak bez przekonania, ponieważ stwierdził, że zajmujemy się dokładnie tym samym, co poprzednia agencja marketingowa… Mimo to nasz zespół widział potencjał w produkcie i bardzo zależało nam na demonstracji możliwości copywritingu sprzedażowego oraz pozostałych optymalizacji.

Oto efekty, które udało się uzyskać po wprowadzeniu naszej strategii:

Jak widać, udało się zmniejszyć koszt kliknięcia o 6 gr (nie owijajmy w bawełnę, to sporo przy takich budżetach). Zmniejszyliśmy budżet o prawie połowę, a i tak udało się dotrzeć do 75 000 ludzi, dzięki optymalizacji.

Zwiększyliśmy procent współczynnika konwersji, czyli teraz na każde 100 000 gości średnio 4670 zostawia swoje dane kontaktowe. Przekłada się to również oczywiście na liczbę finalnych klientów i sprzedaż, która w tym przypadku wzrosła proporcjonalnie, czyli ponad dwukrotnie!

Dane, które widzisz, doskonale obrazują, jak ważne jest, by pracę nad takimi rzeczami jak marketing, kompleksowo zlecać specjalistom. Jeżeli tak jak nasz klient zależy ci na zwiększeniu sprzedaży i skuteczności kampanii lub zwiększeniu współczynnika konwersji, umów się na konsultację, podczas której przygotujemy dla ciebie strategię działań w 100% bezpłatnie!

Jak wyróżnić się spośród konkurencji?

7. Unikalny mechanizm / obietnica w materiale reklamowym i ofercie

Jak zapewne się domyślasz, informacje zawarte w treści tego tekstu nie są wyssane z palca. Część twojej konkurencji wykorzystuje już kampanie facebookowe do pozyskiwania potencjalnych klientów, korzystając z usług profesjonalistów (lub amatorów🙂). Nasuwa się więc pytanie: jak wyróżnić się spośród nich? Użytkownicy mediów społecznościowych są coraz bardziej sceptycznie nastawieni do reklam. Nie możesz być tylko "kolejną firmą, która oferuje produkty/ usługi z danej branży". By zmiażdżyć konkurencję, potrzebujesz czegoś więcej… Musisz sprawić, by uwierzyli w twoją obietnicę!

Przykuj uwagę materiałem reklamowym.

8. 50 proc. sukcesu kampanii to dobrze przygotowany materiał reklamowy

Podczas przeglądania social mediów, scrollowania posta za postem pierwsza rzecz, którą musisz zrobić, aby pozyskać klienta, to przykuć jego uwagę. Sprawić, by po prostu przestał scrollować i na chwilę się zatrzymał... Według naszych statystyk odpowiednio zaprojektowana grafika bez tekstu lub z jego odpowiednią ilością przykuje uwagę nawet 80% więcej użytkowników niż zwykła grafika wypełniona tekstem, wyglądająca jak wiszący baner na płocie. Jeszcze większą skutecznością wykazują się wideo reklamowe z lektorem.

Przykład odpowiednio zaprojektowanego materiału reklamowego, który był najbardziej klikalny i przyniósł najwięcej kontaktów w kampanii dla naszej klientki z Wielkiej Brytanii:

Jak widzisz, nie ma tutaj nic na temat sprzedaży ubezpieczeń. Jako punkt zaczepienia użyliśmy dywersyfikacji ceny. Dbaj o to, by grafika nie wyglądała jak typowa reklama – to stanowczo odstrasza odbiorców. Jeśli masz już odpowiednio przygotowaną i przetestowaną grafikę, która sprawia, że użytkownicy na jej widok przestają scrollować… masz już połowę sukcesu! Po zatrzymaniu się użytkownik zaczyna czytać treść, która też musi być odpowiednio napisana, ale o tym innym razem.

Jeśli twoje reklamy nie są rentowne – sprawdź jedną rzecz.

9. Upewnij się, że nie zbijasz odbiorców z tropu!

Tworząc treści w lejku sprzedażowym, trzeba mieć na uwadze, by być konsekwentnym. Kampania zakończy się fiaskiem, jeśli twoja reklama na Facebooku zawiera jeden komunikat, a pozostałe treści, np. na landing page, dotyczą zupełnie innych rzeczy. Nawet coś tak prostego jak umieszczenie różnych nagłówków w reklamie, stronie docelowej i stronie sprzedaży może wprowadzić odbiorców w dezorientację. Jeśli chcesz zachęcić odbiorców do zakupu, musisz być spójny/spójna ze swoim przekazem w lejku sprzedażowym.

10. Zamień sceptyków w twoich klientów, pokazując im rezultaty lub gwarancję

Przyjmijmy sytuację: pewna osoba kliknęła w twoją reklamę, ponieważ szuka rozwiązania swojego problemu. Jest na twojej stronie, może nawet wysłała zapytanie, jednak nie jest w 100% przekonana co do zakupu. Czegoś jej brakuje. Co zaczyna robić? Sprawdzać twoją firmę! Jeśli twierdzisz, że twój produkt/ usługa faktycznie daje taką wartość, daj klientowi gwarancję lub zademonstruj portfolio/ rekomendacje od poprzednich klientów. To jedna z najważniejszych rzeczy w kampaniach facebookowych, która nierzadko ma decydujący wpływ na decyzję o dokonaniu transakcji.

Zmiana wewnętrzna w tobie, bez której nie odniesiesz sukcesu.

11. Pamiętaj, że skuteczna kampania to dopiero połowa drogi! Poznaj jedno z zadań, którego prawdopodobnie nikt za ciebie nie wykona

Właściciele firm bardzo często zadają pytanie: "Czy to zadziała w moim biznesie?"

ZADZIAŁA.

Pod warunkiem, że spełnisz swoje zadanie – będziesz sprzedawać.

Firmy reklamują się, ponieważ chcą zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność swojej marki. Pamiętaj jednak, że sam marketing zazwyczaj nie sprzeda za ciebie twojego produktu/ usługi (no chyba że sprzedajesz szkolenia/konsultacje lub działasz w e-commerce).

Reklama ma za zadanie dostarczyć potencjalnego klienta, usunąć z jego głowy dużą część obiekcji. Dzięki zrozumieniu psychologii zakupowej i odpowiedniemu targetowaniu jesteś w stanie zwiększyć sprzedaż w twojej firmie nawet kilkukrotnie w ciągu 90 dni.

Możesz ze wszystkim działać na własną rękę i uczyć się fachu marketera.

Jeżeli wybierasz tę ścieżkę…

Pozostaje zadać mi 2 pytania:

  1. Jeśli chcesz robić marketing samodzielnie, kto w tym czasie zajmie się twoim biznesem?
  2. Chcesz pracować dla swojego biznesu czy wolisz, by to twój biznes pracował na ciebie?

Za pomocą naszych strategii i kampanii przedsiębiorcy z Polski (nie wliczając w to pozostałych krajów UE) wygenerowali sprzedaż na poziomie ponad 10 milionów zł netto w 2020 roku.

Jeśli chcesz otrzymać konkretną strategię na zwiększenie sprzedaży w twoim biznesie za pomocą kampanii Facebook:

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI.

Dodano: 16 kwietnia 2021 Zaktualizowano: 16 kwietnia 2021

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco